Raadselachtige factuur van een e-mail/bedrijvengids دھاگا پوسٹ کرنے والے: Els Spin
|
Els Spin نیدر لینڈ Local time: 11:12 انگریزیسےڈچ + ...
Is dit jullie ook wel eens overkomen?
Ik kreeg vandaag zomaar 'out of the blue' een factuur van de zogenaamde internet registratie dienst (met spatieziekte). Bij het zien van de envelop dacht ik dat hij afkomstig was van de stichting die de nl-domeinen beheert. Maar toen las ik de factuur:
"Indien u in onze e-mail/bedrijvengids op het internet met uw bedrijf vermeld wilt worden of blijven, brengen wij u op jaarbasis enz. enz." Met een acceptgiro eronder voor 17,85. Te b... See more Is dit jullie ook wel eens overkomen?
Ik kreeg vandaag zomaar 'out of the blue' een factuur van de zogenaamde internet registratie dienst (met spatieziekte). Bij het zien van de envelop dacht ik dat hij afkomstig was van de stichting die de nl-domeinen beheert. Maar toen las ik de factuur:
"Indien u in onze e-mail/bedrijvengids op het internet met uw bedrijf vermeld wilt worden of blijven, brengen wij u op jaarbasis enz. enz." Met een acceptgiro eronder voor 17,85. Te betalen binnen 14 dagen.
"Bij niet betaling worden uw internetgegevens verwijderd uit de emailgids."
Huh? Dus ik naar hun website. Eens kijken waar en hoe ik vermeld word. Nergens. De categorie vertaalbureaus staat er niet eens bij. Op naam kan ik mezelf ook niet vinden.
O, dus dit onsympathieke geval is bedoeld als offerte, voor als je "vermeld wilt worden"?
Meest waarschijnlijke is, denk ik, dat dit nu zo'n bedrijf is dat lukraak facturen verstuurt in de hoop dat onnadenkende boekhouders klakkeloos het geld overmaken. Daar hoor je altijd over. Zo, ben ik eindelijk ook eens het slachtoffer.
Of eigenlijk niet. Want ik ben gelukkig geen boekhouder. En ook geen multinational. Ik betaal mijn rekeningen zelf.
Of niet
De vraag is nu, of hier iets tegen te doen is. Kun je zo'n bedrijf ergens op een zwarte lijst laten zetten?
Hebben jullie enig idee?
Groetjes!
Els ▲ Collapse | | |
NMR (X) فرانس Local time: 11:12 ڈچسےفرانسیسی + ... Nee er is een betere oplossing | Nov 26, 2008 |
Els Spin wrote:
Meest waarschijnlijke is, denk ik, dat dit nu zo'n bedrijf is dat lukraak facturen verstuurt in de hoop dat onnadenkende boekhouders klakkeloos het geld overmaken. Daar hoor je altijd over. Zo, ben ik eindelijk ook eens het slachtoffer.
Of eigenlijk niet. Want ik ben gelukkig geen boekhouder. En ook geen multinational. Ik betaal mijn rekeningen zelf.
Of niet
De vraag is nu, of hier iets tegen te doen is. Kun je zo'n bedrijf ergens op een zwarte lijst laten zetten?
Hebben jullie enig idee?
Doorsturen aan de Consumentenbond (zelfs als je zelf geen lid bent). Die zijn dol op zulk soort dingen. | | |
... maar het schijnt nog steeds te werken, anders deden ze het niet. Vertaal het zooitje naar het Klingoons en stuur hen maar de factuur | | |
Els Spin نیدر لینڈ Local time: 11:12 انگریزیسےڈچ + ... TOPIC STARTER Ik dacht wel dat ik de eerste niet was... | Nov 26, 2008 |
Die tip over de consumentenbond is zo gek nog niet. Het is een kleine moeite... | |
|
|
Chris Hopley نیدر لینڈ Local time: 11:12 انگریزیسےجرمن + ... melden bij Steunpunt Acquisitiefraude | Nov 27, 2008 |
Dit soort malafide praktijken kun je melden bij het Steunpunt Acquisitiefraude: http://www.fraudemeldpunt.nl/ | | |
خاص طور پر اس فورم کےلئے کسی موڈریٹر کی خدمات حاصل نہیں کی گئی۔
To report site rules violations or get help, please contact
site staff »
Raadselachtige factuur van een e-mail/bedrijvengids
Wordfast Pro | Translation Memory Software for Any Platform
Exclusive discount for ProZ.com users!
Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value
Buy now! » |
|
CafeTran Espresso | You've never met a CAT tool this clever!
Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer.
Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools.
Download and start using CafeTran Espresso -- for free
Buy now! » |
|